Lav et jobopslag der tiltrækker de bedste kandidater

De fleste ledere og rekrutteringsfolk, jeg taler med, får ikke nok kvalificerede ansøgere på deres jobopslag. De synes, der er for mange, der ringer på opslaget med dårlige spørgsmål, de bruger for lang tid på at læse papirer fra irrelevante ansøgere, og de synes generelt, at det er kedeligt at skrive jobannoncer.

På den anden side sidder de jobsøgende med arbejdspladsens jobopslag, som mangler prioritering af opgaver og kompetencer, der er for mange ukonkrete beskrivelser, og de jobsøgende har blandede oplevelser med at ringe på opslaget. 

Jeg er utallige gange blevet opfordret til at dele min viden om, hvordan rekrutteringsfolk kan skrive bedre stillingsopslag, så den jobsøgende og arbejdspladsen bedre kan møde hinanden, så de bedste kandidater vælger arbejdspladsen til, og de irrelevante ikke søger jobbet.

- Jeg viser dig, hvordan I skaber et forløb på de jobsøgendes præmisser, så de får en fantastisk ‘Candidate Experience’ til stor glæde for jeres ‘Employer Brand’ og jeres fremtidige rekrutteringsmuligheder.

Jeg ved, du har travlt, så her er et bud på, hvordan vi hurtigt og nemt kommer i gang med dit jobopslag.

Jeg har lavet et 3-timers coaching forløb med en komplet guidebog, hvor du og dine kollegaer lærer at tiltrække kvalificerede ansøgere og sortere de irrelevante fra ved at skrive et konkret jobopslag, der indeholder de elementer, de jobsøgende efterspørger.


På 3 timer kan vi nå:

* En gennemgang af jeres udkast til jobopslaget, og forberedelse på møde med relevante personer fra ansættelsesudvalget.

* Møde med en eller flere relevante personer fra ansættelsesudvalget, hvor vi sammen helt skarpt får afklaret opgaver, målsætning, kompetencer mv. 

* En times skrivning på jobopslaget 


 

- Hvis alle organisationer behandlede deres jobansøgere lige så seriøst som deres kunder ville en del rekrutteringsudfordringer blive løst.

Når jeg har været på besøg...

...vil vi primært have arbejdet med:

* Hvordan du viser den fremtiden kandidaten bliver en del af.

* Hvorfor du kun skal skrive de 3 vigtigste opgaver og kompetencer.

*Hvordan du gør alt indholdet konkret og nærværende.


Du vil have et færdigt skellet til jobopslaget på skrivebordet, som vi har lavet sammen. Du vil ligeledes sidde med min guidebog, så du hurtigt og effektivt kan skrive jobopslag i fremtiden.

Jeg giver dig også mine bud på, hvordan ansættelsesudvalget på en struktureret måde kan udvælge de rigtige kandidater, og hvordan du tager dig rigtig godt af dem, der ikke fik jobbet.

Hvad vil det betyde for dig, hvis I fik få kompetente ansøgere, i stedet for mange af blandet kvalitet?

Har du spørgsmål?

Du er selvfølgelig velkommen til at ringe på 2098 9894 eller skrive på [email protected]

Du vil gerne lave individuelt tilpassede forløb eller have hjælp til resten af rekrutteringsprocessen.

Have en kort snak og et kig på jeres jobannoncer, så vi kan få afklaret om et samarbejde er rigtig for os.

Du ringer bare…

De positive effekter ved konkrete jobopslag:

- Færre og mere kvalificerede ansøgere.

- Bedre match til jobbet.

- Nye medarbejdere som bedre forstår organisationens formål.

- Hurtigere og mere effektiv onboarding.

- Et godt fundament for længere ansættelsesforhold
- En bedre kandidatoplevelse, der styrker jeres employer brand

Om Ricki Nielsen:

Gennem kurser, foredrag og rådgivning har jeg siden 2009 hjulpet tusindvis af jobsøgende med at lande deres næste job. Den viden, deres succeshistorier og deres hudløst ærlige feedback har jeg omsat til, hvordan du kan optimere jeres organisations jobopslag, så I fremover skaber en langt bedre kandidat oplevelse af jeres organisation

 et billede    et billede    et billede

Close